Saturday, August 16, 2008

"SAYA CABAR ANWAR"

All,
aku bru nk update blog this week..lately i'm quite bz..
cbe dgr, perhati negara kta ari ni, aman ke? damn!!! x mcm dlu, sna sni sbuk rusuhan, sbuk demostrasi, sbuk sumpah2, sbuk tikam sna sbuk tikam sni, sbuk main sna, sbuk main sni..Gosh...ckp psal main sna main sni..pe lh nk jadi skrg..dh xder maruah lg ke msing2..i know this is quite serious case..smpi kna brsumpah2 dlm masjid..MasyaAllah..berita terkini, 15 August 2008, Bekas pembantu Anwar, Saiful Bukhairi telah mengangkat sumpah mubahalah di Masjid Wilayah Persekutuan...
Now, Saiful mencabar Anwar m'buat perkara yg sama mcm dia...aku x berani nk komen banyak2 bnda ni, tkut2 trsalah komen mcm2 blh jd..cuma aku menegaskan kt sini, bila dh melibatkn sumpah dengan nama ALLAH yg Maha Pengasih Lagi Maha Pengampun, bnda ni bkn main2 lg..maknanye si saiful bukhari ni sanggup dilaknat oleh ALLAH sekiranya dia berbohong. pda pkiran aku skrg ni, aku x tau yg mna btol, tbe2 lh anwar juga tampil mengangkat sumpah mcm saiful...mcmna kte nk tau? ALLAHUALLAM BISAWA.. ye, cuma ALLAH je yg tau kebenarannyer..a few people talking, mgkin saiful sje reka cerita utk menjatuhkan anwar, sbb dh nk dkt pilihan raya baru dia nk bk kes..tp keterangan saiful plak..dia kata selama ini dia mengumpulkan kekuatan untuk menegakkan hak dan menidakkan yg batil... ada gak yg kata, anwar mmg mcm 2 dr zaman 'U' lg..ALLAHUALLAM...sbgai umat islam, kalau lah si saiful berbohong jgk stlh mengangkat sumpah, aku mmg rsa sedey gile..ini bermakna dia mencabar TUHAN...apa nk jadi lh politik kta skrg..now, aku hanya menjadi s'orang pemerhati yg setia, pendengar yg setia, sbb aku diberikan ALLAH kewarasan akal dan fikiran utk memikirkan mana yg baik dan buruk..sama2 kte tggu pe yg nk jd dgn durang ni..tp takut gak kes ni hlang dr diketahui umum mcm kes adk sharlinie...sbut psal adk sharlinie, x dgr dh citer dia skrg, pe dh jadi? rkyat Malaysia dh give up nk follow up ke? if adk sharlinie msih hdup, aku cma blh mendoakan agar dia selamat kembali ke pangkuan keluarga, tp jika sebaliknye...AL-FATIHAH..moga ALLAH mencucuri rahmat keatas rohnya..AMIN...

2 comments:

mightymie said...

HMMM MCM 2 DAH TERJADI SKRG NI TUL TU SAHABAT NEGARA KITE TAK MCM DULU DAH SEDIH LA TGK KAN DGN KEADAAN KELAM SGT NIH DI HARAP TAK KAN BERPANJANGAN MUDAH MUDAHAN ( IKHLAS DRI SAHABAT MYSPACE MIGHTYMIE )

lankapo said...

maungkin juga apa yg berlaku ada kebaikan.
Jika tidak ada pendedahan kita pun takkan tahu. Setiap skandal dan kes rasuah..klu bukan pembangkang siapa lagi mahu dedah kann..

betul tkk..